7 yleisintä virheitä verkkosivustoilla, jotka vähentävät sitoutumista

Avatar

Ei suojattua verkkosivustoa (SSL)

SSL (Secure Sockets Layer) -yhteys on erittäin tärkeä osa mitä tahansa verkkosivustoa nykyään. Se vaikuttaa lähinnä tietoturvaasi, mutta myös SEO-tuloksiisi.

SSL on tapa pitää yhteys varausjärjestelmän ja asiakkaasi välillä salattuina ja turvallisina. Tämä varmistaa, että asiakkaidesi lähettämät tiedot pysyvät yksityisinä. Tämä on välttämätöntä nykypäivän ympäristössä, ja tulee olemaan niin myös tulevaisuudessa, kun lisää tietosääntelyä ilmaantuu.

SSL: n käyttöönotto on helppoa, ja se tulisi tehdä jokaiselle verkkosivustolle. Upea tapa tehdä se on käyttää Cloudflare-ohjelmaa, joka myös nopeuttaa isännöintinopeutta ja estää hyökkäyksiä verkkosivustollesi. https://www.cloudflare.com/ssl/

Ei ole selvää tapaa varata

Kun verkkosivustollasi on käytössä online-varausjärjestelmä, on erittäin tärkeää, että sinulla on pääasiallinen CTA (Call to Action) -painike. Tämä saattaa kuulostaa ketterältä, mutta siellä on monia verkkosivustoja, joissa on varausjärjestelmä ilman selkeää CTA-painiketta. Tämän seurauksena asiakkaat eivät pysty helposti navigoimaan varausjärjestelmään.

Varausjärjestelmässä CTA on yleensä ‘Varaa nyt’ tai ‘Tarkista saatavuus’ -painike. Tämä painike on levitettävä verkkosivuston kautta johdonmukaisesti jokaiselle tärkeälle alueelle.

Näiden CTA-sopimusten tulisi johtaa varausjärjestelmään, kuten Serviceform tai muuhun, jota käytät.

Unohda ‘Varaa nyt’ -painike Facebook-sivulta.

Asiakkaasi eivät käy vain verkkosivustollasi, vaan Facebook-sivullasi. Lisäämällä “Varaa nyt” -painike yrityssivullesi Facebookissa auttaa enemmän asiakkaita löytämään sinut, mikä johtaa myynnin kasvuun.

Tämän Varaa nyt -painikkeen pitäisi johtaa suoraan arvokkaimmalle varaussivullesi, joka on asiaan liittyvä.

Unohdat yhdistää Instagram varaussivuillesi

Instagram on loistava paikka esitellä tuotteitasi ja palveluitasi kauniiden kuvien avulla. Kun potentiaaliset asiakkaasi ovat valmis selaamaan ja haluavat ostaa tuotteitasi tai palveluitasi, sinun on annettava heille pääsy verkkosivustosi varausjärjestelmään.

Ainoa paikka, jonka Instagram sallii napsautettavan linkin sijoittamisen, on biografia. Sijoita varauslomakkeen URL-osoite siihen kutsu-tekstillä, jonka sanoma on “Napsauta alla varataksesi nyt”.

Et kerro Googlelle, mistä verkkosivustosi koskee

SEO (hakukoneoptimointi) parantaminen verkkosivustollasi on se, kuinka asiakkaasi löytävät sinut orgaanisesti verkossa joutumatta maksamaan ilmoituksista. SEO: n tiedetään olevan monimutkainen aihe, mutta perusteiden ymmärtäminen on helppoa, ja nämä perusteet vievät online-läsnäolosi pitkälle.

Monet yritykset unohtavat kertoa googlelle kaksi pääasiaa:

  1. Missä he ovat – Sijainti

Tämä voidaan tehdä yksinkertaisesti lisäämällä kaupunki tai sijaintisi H1: ään ja verkkosivuston ympärille.

  1. Mitä he myyvät – Tuotteet ja palvelut

Tämä voidaan tehdä yksinkertaisesti lisäämällä tuotteita ja palveluita

Tärkeintä on kirjoittaa tavalla, jota asiakkaasi etsivät. Catering esimerkiksi Catering Lontoossa otsikon John’s Catering sijaan.
Paranna verkkosivustosi SEO tekemällä avainsanatutkimusta käyttämällä ilmaista työkalua, kuten Google Keyword Planner.
Tee ensin luettelo kaikista tärkeistä avainsanoista, jotka liittyvät yritykseesi, ja selvitä, ovatko nämä avainsanat, joiden avulla asiakkaasi löytävät verkkosivustosi.

Kirjoita sitten avainsanaluettelo Google avainsanan suunnittelijaan ja tarkista niiden hakumäärät. Hakumäärä kertoo kuinka monta kertaa kyseisiä avainsanoja etsitään Internetistä kerran kuukaudessa.

Jos näillä avainsanoilla on hyvä hakumäärä, aseta ne h1-, h2-tunnisteisiin sekä metakuvaukseen.

Et tarkkaile verkkosivustosi

Valvonnan asettaminen on nykyään erittäin helppoa. Siellä on google-analytiikka ja hotjar. Molemmat ovat hienoja työkaluja yksinkertaiseen seurantaan.

Google-analytiikan avulla voit saada korkeatasoisen ja niin yksityiskohtaisen kuvan käyttäjistä kuin haluat.

Hotjar antaa sinun seurata käyttäjien liikkeitä ja toimia verkkosivustollasi. Haettaessa vähän aikaa ja vaivaa näiden yksinkertaisten työkalujen tarkasteluun, on suuri ero verkkosivustosi näkemisessä.

Unohdetaan, että ihmiset käyttävät matkapuhelimia ostaakseen verkkoon

92% verkkosivustojen liikenteestä on mobiiliä. 50% varauksista tulee matkapuhelimen käyttäjiltä. Varmista, että tarkistat, että verkkosivustosi toimii iPhonen ja ystävieni Androidin kanssa. Pieni virhe saattaa johtaa sinulle paljon menetettyihin tuloihin.

Tekemällä nämä seitsemän yksinkertaista asiaa vältät suurimman osan sudenkuopista, joihin pienet yritykset joutuvat verkkosivustojensa kanssa. Nämä eivät ole ilmeisimpiä, mutta tärkeitä siinä. 

Jaa omat kommentit alla.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Add Comment *

Name *

Email *

Website *

Pysy kärryillä uusista ideoista markkinoinnin alalla