7 syytä miksi yrityksesi tarvitsee chatbotin

Avatar

Global Market Insights, Inc: n uuden markkinatutkimuksen mukaan Chatbot-markkinat ylittäisivät 1,34 miljardia dollaria vuoteen 2024 mennessä.
 


Yleinen näkemys tällä hetkellä on se, että asiakkaiden ostokäyttäytyminen muuttuu koko ajan uuteen suuntaan. He siirtyvät kohti hyvää vuorovaikutusta ja etsivät nopeita ratkaisuja. Yksi tapa varmistaa tulevaisuus on mennä sinne, mihin asiakkaat on suuntaamassa. Kuten asiakaspalvelua vuorokauden ympäri, yksilölliset kokemukset, räätälöidyt alennukset ja jopa hyvän päivän toivotukset kaupasta kieltäytyneelle saadaan tekoälyllä varustetulla chatbotilla.
 
Forrester suoritti tutkimuksen, jossa havaittiin, että yli 46% yrityksistä on investoinut tekoälyllä varustettuihin myynnin- ja markkinoinnin työkaluihin. Samalla 40% yrityksistä oli tehnyt tämän investoinnin myös asiakaspalveluun. Tämä suuntaus osoittaa, että yritykset ympäri maailmaa yrittävät investoida paremman asiakaskokemuksen osoittamiseen, ottamalla tekoälyn ja chatbotin tukemaan asiakaspalvelua.
 
Etkö ole varma, kuinka tällä trendillä voi olla positiivinen vaikutus yritykseesi? Tässä pieni lista, joka tuo esiin 7 syytä, miksi juuri sinun yrityksesi tarvitsee chatbotin.

1. Kasvata asiakkaiden sitoutumista:

Asiakkaasi ollessa tekemisissä sinun brändisi kanssa, he tarvitsevat vastaukset välittömästi kaikkiin kysymyksiinsä. Vaikka verkkosivustolla saattaa olla vastaukset, joita he etsivät, keskivertokäyttäjän huomiokyky on hyvin rajallinen ja he saattavat poistua verkkosivustosta jo ennen kuin he löytävät etsimänsä.
 
“Yrittäjät ja asiakkaat voisivat säästää noin 2,5 miljardia tuntia aikaa vuoteen 2023 mennessä chatbotin avulla.” – Juniper Research
 
Chatbotista on hyötyä, koska se voi parantaa asiakkaiden sitoutumista pitämällä heidät verkkosivulla pidempään. Se tarjoaa henkilökohtaista apua kellon ympäri, vastaamalla kaikkiin heidän kyselyihin. Se myös tarjoaa heille räätälöityä sisältöä, jolloin he tuntevat olevansa tervetulleita myös jatkossa.

2. Parempi konversio:
 
Tehokkaasti mukautettu chatbotti auttaa sinua saamaan lisää liidejä, parantamaan asiakaspalveluasi ja tarjoamaan asiaankuuluvaa tietoa asiakkaille dynaamisten lomakkeiden avulla.
 
Asiakkaita ohjataan heille kiinnostavan sisällön luo ja jatkotoimenpiteisiin siitä. Saat tiedon kaikista yrityksestäsi kiinnostuneista ihmisistä samalla kun luot heille sulavan palvelukokemuksen.
Asiakkaiden kokemusta voidaan tehostaa, kun olet kaikkialla käytettävissä vastaamaan heidän kysymyksiinsä ja huolenaiheisiin. Tämä taas johtaa luvattuun tulosten kasvuun.

Tiesitkö, että Juniper Researchin tutkimuksen raportissa todettiin, että vuoteen 2022 mennessä chatbot-keskustelut auttavat yrityksiä saamaan 8 miljardin dollarin säästöt. Syynä tähän on se, että keskimääräinen aika, jonka asiakkaan on vietettävä saadakseen kysymyksiinsä vastaukset puhelimitse puolittuu, kun he ovat vuorovaikutuksessa chatin kanssa. Chatit tulevat olemaan seuraava suuntaus asiakaspalvelussa.
 
3. Sopiva kaikille yrityksille:

 Gartner totesi raportissaan, että vuoteen 2021 mennessä 50% yrityksistä ympäri maailmaa investoi enemmän chatbotteihin, kuin mobiilisovelluksiin. Syynä tähä on chatbottien laaja sovellettavuus kaikentyyppisiin tehtäviin, operaatioihin ja projekteihin.
 
Chatbotit voidaan räätälöidä kaikentyyppisiin yrityksiin ja eri tarpeisiin riippumatta yrityksen koosta, toimialasta tai tavoitteesta. Kun seuraavan kerran valitset palveluntarjoajaa, joka auttaa yritystäsi chatbot-tarpeissa, varmista että työkalu on räätälöity vastaamaan alaasi, asiakkaita ja yritystarpeitasi.

Tämä varmistaa, että asiakkaasi saavat inhimillisen kokemuksen, vaikka he ovatkin botin kanssa tekemisissä.

4. Monikanavainen asiakaskokemus:

 Monet chatbot-ratkaisut voidaan integroida helposti ohjelmistoosi.
Serviceform käyttää valmiiksi integroituja chatbotteja ja lomakkeita, jolloin niiden integrointi mihin tahansa CRM:ään, laskutusohjelmaan tai muihin taustaratkaisuihin onnistuu heti. Tämä auttaa yrityksiä toimittamaan todellisen monikanavaisen asiakaspalvelun kaikille asiakkaille, koska chatobottisi on käytettävissä kaikilla laitteilla ja alustoilla. Tällöin kaikki tieto liikkuu järjestelmästä toiseen saumattomasti.

Asiakkaat haluavat jatkaa keskusteluja siitä mihin ne jäivät edellisellä kerralla. Monikanavainen chatbotti auttaa sinua saavuttamaan tämän, joutumatta pitämään asiakastasi odottamassa tai pakottamatta heitä toistamaan samat tiedot uudestaan ja uudestaan.
Serviceformin monikanavaisella chatbotilla saat kerättyä kaikki tiedot yhteen paikkaan ja palvelukokemus parantuu. Tämä myös helpottaa asiakaspalvelua.

 5. Tehosta toimintoja:
 
Chatbottien käyttäminen asiakasvuorovaikutuksen hoitamiseen on tehokas tapa käsitellä valtavia asiakaskyselyjä sen sijaan, että käyttäisimme ihmisresursseja vastaamaan heille. Gartnerin raportin mukaan yli 85% asiakasvuorovaikutuksesta hallitaan ilman ihmisen väliintuloa vuoteen 2020 mennessä. Joten onko nyt oikea aika investoida chatbottiin ja olla valmis tulevaan?

6. Vahvista brändiä:

Asiakaspalvelulla on avainrooli brändiviestinnän sävyn luomisessa ja virtuaalinen vuorovaikutus on upea tapa rakentaa brändisi tämä osa. Terveiden suhteiden luominen asiakkaidesi kanssa verkkoviestinnän avulla, useissa eri kanavissa, joka samalla vähentää investointeja henkilöstöresursseihin. Mikä olisikaan tehokkaampi keino rakentaa vahvaa brändi-imagoa?
 
7. Aina toiminnassa 24/7:

Asiakaspalvelu harvemmin pystyy vastaamaan keskusteluihin ja kyselyihin ympäri vuorokauden. On myös mahdollista, että asiakkaita jää palvelematta, kun muistaa että keskimääräinen asiakas ei halua odottaa yli viittä sekuntia yhteydenpitoa varten edustajalta.

Tällaista vasteaikaa on erittäin vaikea saavuttaa ihmisillä ja se johtaisi siihen, että joku jää ilman palvelua. Tämä chatboteilla tuettu asiakaspalvelu suuntaus on kasvussa niin laajasti, ei vain ympäri vuorokauden tapahtuvien toimintojen vuoksi, vaan sen keräämän datan takia. Narrative Science raportin mukaan, noin 44% tutkijoista uskoi, että tekoälyn tärkein etu on sen automatisoitu viestintä, joka kerää koko ajan tietoa asiakkaiden kyselyistä ja pulmista. Tämä tarjoaa yrityksille paljon hiljaista tietoa, jota voidaan käyttää tärkeiden liiketoimintapäätösten tekemiseen.


Tarvitsetko apua chatbotin perustamisessa yrityksellesi? Me olemme mielellämme avuksi.
 
 
 

 1. Increase customer engagement  – Consumer committed brand interactions

2. Higher conversions – Increased conversion of leads to customers

3. Ideal for all business types – Applicable to businesses of all scales

4. Omnichannel experience –  Real-time interaction from multiple devices

5. Scale up operations –   Effective utilization of resources

6. Enhance brand outlook – Healthy customer-brand interactions

7. Available round the clock – 24/7 customer support on the go

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Add Comment *

Name *

Email *

Website *

Pysy kärryillä uusista ideoista markkinoinnin alalla