Paras Chatbot-esimerkki verkkosivustoilla vuonna 2019

Avatar

Chatbotteja käytetään monilla eri aloilla. Olemme nähneet, että yritykset ja pankit automatisoivat asiakastuensa, samoin kuin pienet yritykset käyttävät melkein ilmaisia ​​chatboteja tuottaakseen lisää viitteitä verkkosivustolta.

Teollisuus kasvaa kasvavalla nopeudella, ja sen odotetaan nousevan 1,25 miljardiin vuonna 2025 GrandViewResearchin mukaan , joka on mielestäni aivan liian alhainen.

Osana tätä artikkeliä tein tutkimusta yli 150 verkkosivustojen chatbotissa ja testasin yli 10 chatbot-rakentajaa. Palaan vertailla niitä kaikkia myöhemmin. Linkkin täällä takaisin rakennusten vertailuartikkeliin.

Kaiken tyyppiset yritykset hakevat erityyppisiä robotteja. He käyttävät niitä Facebookissa, Whatsappissa ja monissa muissa palveluissa. Tässä artikkelissa keskityn Web-pohjaisiin tai sovelluksen sisäisiin chatbotteihin.

Startup-yritykset nostavat miljoonia vasemmalle ja oikealle luodakseen chatboteja, jotka todella toimivat tietyillä aloilla. Esimerkiksi Ojo Labs keräsi 45 miljoonaa dollaria kiinteistöjen chatbotista ja Lemonade julkaisi vain viisi päivää ennen tämän artikkelin kirjoittamista, että he ovat keränneet 315 miljoonaa dollaria chatbot-käytössä olevalle vakuutusyhtiölle. Sitten on myös me, Serviceformin pieni, mutta tehokas joukkue, joka kilpailee suurilla markkinoilla 350 000 dollarin rahoituksella .

Myös oman sivuston seurata käynnistämispanostukset osaksi chatbot yritystä nimeltään Botfunded voit myös löytää lisää esimerkkejä botlist .

Viimeinkin varhainen enemmistö on alkamassa piristyä trendiä kohti, ja tekniikka on tulossa tarpeeksi hyväksi liiketoiminnalle. On olemassa suuria pelaajia, jotka tarjoavat ”pehmeän ytimen” chatboteja, kuten Drift, Intercom ja myös me Serviceformissa.
On olemassa kaksi päätyyppiä chatbotteja, valmiiksi luodut keskustelut ja chatbotit, jotka oppivat. On myös kolmas luokka, joka on yhdistelmä valmiiksi luotuja chatboteja ja oppimista.

Me Serviceformissa luomme kaikki kolme tyyppiä, mutta keskitymme liiketoiminnan arvokkaimpiin käyttötapoihin. Useimmissa tapauksissa tämä tarkoittaa valmiiksi luotuja keskusteluja, jotka laukaistaan ​​käyttäjien luonnollisella kielellä.

Tässä on hienoja esimerkkejä kaikenlaisista toimialoista. Olemme yrittäneet olla puolueettomia ja säilyttäneet kolme esimerkkiä Serviceformista (koska tarjoamme myös chatboteja myös palveluna) ja kaikilta muilta muilta tarjoajilta.

Chatbot-esimerkkejä

  1. Chatbot-esimerkki kiinteistöyhtiöille

Eri kiinteistöyhtiöt ovat hypänneet eri chatboteihin. Kiinteistöyhtiöiden Serviceform-palvelussa käytämme yleensä chatbotia, joka sekä oppii että vastaa niihin ennalta asetettuihin chatbot-virroihin, kuten varaamalla tapaamisen, lisäämällä uutiskirjeen jne.

2. Chatbot-esimerkki vakuutusyhtiöille

Vakuutusyhtiöt voisivat saada valtavan hyödyn heille suunniteltujen robotien käytöstä, mutta valitettavasti vain harvat ovat ottaneet haasteen vastaan. Limonadi on hyvä esimerkki käyttötapauksesta. Meillä on myös chatbot-esimerkki käyttötapa vakuutusyhtiöille, jotka olemme luoneet Serviceformissa.


3. Chatbot-esimerkki pankeille ja rahoituslaitoksille

Aivan kuten vakuutusyhtiöt (jotka ovat sama yritys), pankit ja vakuutusyhtiöt voisivat saada valtavia etuja ystävällisen chatbotin käyttöönottamisesta sen sijaan, että puhuisivat kämmenmieliselle tukitiimilleen.

Kuvittele, että korvaat puhelut, joissa kuuntelet musiikkia, paina 1 ja kuuntele sitten musiikkia uudelleen helposti käytettävällä chatbotilla, joka käsittelee jopa 50% asiakkaan käyttötapauksista.

Nämä käyttötapaukset vaativat paljon robotin kouluttamista, mutta lopulta se voi todella auttaa asiakkaita menestymään. Helsingissä sijaitsevalla GetJenny- yrityksellä on hienoja esimerkkejä tällaisesta robotista .

4. Chatbot-esimerkki ateriapalveluyrityksille

Ateriapalveluyritykset ovat hiukan pienempiä ja vaativat usein puheyhteyttä asiakkaisiinsa. Emme menisi niin pitkälle, että suosittelisimme heidän koko virtauksensa automatisointia chatbotien kautta, mutta lyijyjen ja uutiskirjeiden rekisteröintien lisääminen on yksinkertaista ja helppoa. Tässä on esimerkki catering chatbotista .

Tätä voidaan helposti käyttää linkittämiseen online-varauslomakkeisiin tai tosiasiallisesti tehdä varaus tai maksu myös chatbotin kautta.

5. Chatbot-esimerkki media- ja sisällöntuotantoyrityksille

Monet mediayritykset voisivat käyttää chatboteja, mutta ne ovat toistaiseksi olleet pysähtyneitä. Olemme saaneet yhteyden suuriin mediatoimistoihin ja tarjonneet chatbotin heille lentäjänä. Kirjoitimme siitä, kuinka chatboteja voidaan käyttää mediassa saadaksesi lisää vuorovaikutusta sisältöön.

Hyvä esimerkki tästä käyttötapauksesta on chatbotti, joka on sisältösi sisällä. Kirjoitimme artikkelin tämän tyyppisistä robotista ja siitä, kuinka ne lisäävät sitoutumistasi artikkeliin 2-3 kertaa.

6. Chatbot-esimerkki yliopistoille

Yliopistojen verkkosivustot sisältävät kaiken tiedon. Chatbotit ovat hienoja löytää nämä tiedot. Serviceform-palvelussa tarjoamme palvelukeskusteluja, jotka indeksoivat kaiken verkkosivustosi sisällön ja säätävät sen vastaukseksi robotista. On myös muita palveluntarjoajia, jotka tekevät niin, esimerkiksi Acobot, joka indeksoi verkkosivustosi ja tarjoaa

yliopistoille chatbotteja tällä hetkellä enimmäkseen opiskelijoiden tukemiseen, ja valitettavasti piilossa pääsyportaalien taakse. Tiedän tosiasia, että ainakin nämä kolme yliopistoa käyttävät chatboteja auttaakseen opiskelijoita Adelaiden yliopistossa, Canberran yliopistossa ja Staffordshiren yliopistossa .

Puhumme tällä hetkellä Suomen suurimman yliopiston kanssaluoda chatbot heidän rekisteröintiprosessilleen ja opiskelijatuelle.

Tämä kuva on peräisin Canberran yliopiston chatbotista, nimeltään Lucy.

7. Chatbot-esimerkki verkkokaupasta

Melko monet verkkokaupan tarjoajat ovat alkaneet poimia chatboteja. Mikään isoista ei ole vielä mennyt yhden parille, vaikkakin verkkosivuillaan, mutta testaa sen sijaan Facebook-kanavillaan.

Jotkut voisivat sanoa, että ostaminen chatbotista käymättä heidän verkkosivuilla on tulevaisuus, mutta en osta sitä. Uskon, että chatbot on muuntamisavustaja, ei lähde. Toivottavasti tekniikka osoittaa minulle väärin.

Muutoin ihmiset eivät ole halukkaita ostamaan joitain asioita verkosta, vaatteita, kenkiä, kelloja, lisävarusteita jne. Chatbotilla voidaan ohjata ne nopeasti lähimpään kauppaan käyttämällä sijaintia ja auttaa heitä ostamaan paikan päällä tavalla, joka verkkosivusto ei vain pysty.

Henkilökohtainen huomautus / idea: Toivon, että chatbot-kokemus tulee yhtenäiseksi verkkosivustolta Facebookiin, kun saavut kauppaan. Kuvittele, jos ostat auton, keskustele heidän verkkosivustollaan olevan botin kanssa nähdäksesi missä voit nähdä auton, aloita matkalla tänne ja hanki reittiohjeet Googlelta ja ilmoita myymälölle saapuessasi kokonaispalveluun. Ps. Jos myyt korkeaa lipputuotetta ja haluat kokeilla tätä ideaa, ota yhteyttä! 

Yritin kovasti löytää esimerkkiä verkkokauppasivustosta, joka käyttää chatbotia. Epäonnistuin surkeasti. Tämä tarkoittaa, että otan itselleni löytääkseni kuukauden kuluessa asiakkaan, joka sijoittaisi chatbotin heidän verkkosivuilleen.

8. B2B- ja SaaS-chatbot-esimerkit

Tämä on laaja ja rehellisesti sanottuna se on olemassa SEO syistä. Teen kuitenkin parhaani tarjotakseni vähän arvoa.

Yleisin tapaus chatboteissa B2B: ssä on SaaS ja muut teknologiayritykset. Voin antaa teille kirjaimellisesti tuhansia esimerkkejä. Voit siirtyä etusivullemme ja nähdä meidän. Muita hyviä esimerkkejä ovat usein chatbot-ohjelmistoja myyvät ihmiset, kuten Drift ja Intercom.
 

Mihin he käyttävät chatboteja?

Käytännössä käyttötapaus on mitä tahansa, mitä ihminen voi tehdä verkossa. Tämä tarkoittaisi asiakastukea, myyntiä, lyijyn luomista, uutiskirjeiden rekisteröintejä ja niin paljon muuta.

Muutama suosikkini päälle

Täällä en ota mitään puolta, vain kolme chatbotista, joiden kanssa olen hiljattain puhunut ja jotka tekivät hyvää työtä löytääkseni minulle vastauksen.

Mediumin tuki chatbot-esimerkki

Yksi suosikki chatbot-tuen esimerkkeistäni on Mediumin chatbot . Vaikka se ei olekaan älykkäin, se kysyy sinulta “kytketkö sen päälle ja pois päältä” ja vähentää todennäköisesti paljon sotkua tuesta. Tätä chatbottia tuottaa Ada.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Add Comment *

Name *

Email *

Website *

Pysy kärryillä uusista ideoista markkinoinnin alalla