Mikä on Chatbot? Miksi se on tärkeää asiakaskokemukselle kiinteistöalalla?

Avatar

Jos olet täällä, saatat olla etsimässä ratkaisuja kiinteistöliiketoiminnan parantamiseksi ja etsimässä ratkaisuja kiinnittääksesi asiakkaasi ja näkymiäsi paremmin. Vaikka siihen on paljon verkkosivustoja ja blogeja, jotka tarjoavat ratkaisuja, niin miksi sinun pitäisi lukea tämä viesti? Tässä artikkelissa päätän opastaa sinut läpi seuraavan suuren asian, joka vaikuttaa relaattoreihin ja kuinka voit hyödyntää sitä parhaalla mahdollisella tavalla.  
 
Ensinnäkin, automaatio ei ole enää kaukainen visio, se on täällä, ja sillä on merkitystä kaikille teollisuudenaloille ympäri maailmaa. Kiinteistöala ei jää kaukana. Asiakkaat ovat liikkeellä jatkuvasti ja etsivät yrityksiä menemään heidän mukanaan ja olemaan käytettävissä koko ajan. Ja automatisointi on ainoa tapa varmistaa, että sinulla on kaikikanavainen läsnäolo asiakkaidesi onnistumiseksi.  “Tulot robottiprosessien automatisoinnista (RPA) nousevat miljardiin dollariin vuoden 2019 loppuun mennessä.” – Forrester 
 
Lyhyesti sanottuna, automaatio tapahtuu ja yritykset muuttuvat, chatbotit ovat yksi tapa organisaatioille investoida automaatioon ja aloittaa reaaliaikainen sitoutuminen asiakkaisiin. Joten, mikä on Chatbot? ja miksi se on tärkeää asiakaskokemukselle kiinteistöalalla? 
 
Chatbot on yksinkertainen työkalu, joka mahdollistaa parempia, nopeampia ja yksityiskohtaisempia ratkaisuja asiakaskyselyihin tien päällä. Integroitavissa useille alustoille, kuten sovelluksille, Facebook-sanansaattajille ja Skypelle, yritykset voivat olla asiakkailleen käytettävissä ympäri vuorokauden ja muuttaa tapaa, jolla asiakkaat ostavat, myyvät tai vuokraavat kiinteistöjä, toisin sanoen, se voi määritellä uudelleen kiinteistöalan toiminnan .  
 
Aivan kuten terveydenhuollossa, auto-, sähköisessä kaupankäynnissä, vähittäiskaupassa ja pankkitoiminnassa, joilla on saavutettu valtavia säästöjä resursseja, aikaa ja rahaa ajatellen, myös välittäjät ovat huomanneet liiketoimintaansa merkittävän eron chatbot-ohjelmien toteuttamisessa. .  
 
Kansallisen välittäjäliiton mukaan noinInternetistä talon löytäneistä ostajista 56% on alle 36-vuotiaita. 
 
Tässä on muutamia muita etuja, joita chatbotilla on tarjottavana asiakaskokemuksen parantamiseksi kiinteistöalalla. 
 
Omni-Channel-tuki – 
 
Chatbotit antavat yrityksille pääsyn asiakkaalle useilla alustoilla ilman, että heidän tarvitse toistaa toisen laitteen tai alustan kautta jaettuja tietoja. Chatbotsin osavaltion vuoden 2018 raportinmukaan äskettäin tekemässä tutkimuksessa “69% kuluttajista suosii chatbotteja pikaviestintään tuotemerkkien kanssa”. Yksi ensisijainen syy tähän voi olla mahdollisuus saada yksityiskohtaisia ​​vastauksia monimutkaisiin kysymyksiin, joita edustaja ei ehkä pysty tarjoamaan heti.  
 
24/7 saatavuus –   The State of Chatbots Report, 2018
 
julkaistussa raportissa todetaan, että “64% Internetin käyttäjistä sanoo, että 24h-palvelu on paras chatbot-ominaisuus.” Asiakaspalvelun on oltava käytettävissä ympäri vuorokauden ilman uneliaisuutta. Tämä on mahdollista vain, kun kone vie ihmisten sijaan, chatbotit tekevät juuri sen. Lisäksi? Ne on ohjelmoitu ymmärtämään ihmisten tunteita, kuten vihaa, onnellisuutta, hämmennystä jne., Ja tarjoamaan apua vastaavasti.   
 
Päätös etsiä uusi paikka saattaa tulla esiin milloin tahansa, eikä voida odottaa odottavan, että aukioloajat alkavat löytää kodin, toimiston tai muun kiinteistötoiminnan. Tämä tekee chatbotista oikean valinnan, minkä vuoksi chatbotien käyttö on jatkuvasti lisääntynyt ympäri maailmaa. Itse asiassa Opus Researchin äskettäisessä tutkimuksessa , 2018 , noin 35% asiakkaista ilmoitti haluavansa nähdä enemmän yrityksiä, jotka sijoittavat chatbotteihin.  
 
Käyttäjäkohtaiset tiedot – 
 
Kaikki vierailijat eivät etsi samanlaista tietoa, esimerkiksi jos toinen vierailijoista haluaa vuokrata asunnon, toinen saattaa myydä kiinteistön, kun taas toinen voi haluta vuokrata toimistotila.  
 
Kiinteistötilan chatbotti pystyy ymmärtämään käyttäjän tarpeita vain muutaman kysymyksen perusteella, selaamaan koko tietokannan muutamassa minuutissa ja tarjoamaan oikean kiinteistöehdotuksen. Koska tiedon lyhytvalinta tapahtuu, vaikka kävijä vastaa kysymyksiin haun tarkentamiseksi edelleen, käyttäjä on sitoutunut verkkosivustoon. Tämä on haaste, kun ihminen asiakastuen vuorovaikutus tapahtuu ja tutkimus ovat havainneet, että yli ”21% kuluttajista koki chatbots ovat helpoin tapa niiden yhteyden yrityksen.” -Ubisend, 2019 
 
Korkeampi tuloksia –  
 
selvitä raportoitu kyseisessä Noin 53% asiakkaista ilmaisi todennäköisyyttä harjoittaa liiketoimintaa, johon voidaan päästä chatin tai viestin avulla.Verkkosivustosi vierailijat valitsevat todennäköisimmin sinut minkä tahansa muun kiinteistönvälittäjän tai verkkosivuston kautta, jos he pääsevät sinut helposti saamaan kyselyihin vastauksia, ehdotuksia kiinteistöille ja tapaamisia varattuksi. Chatbot voi auttaa sinua tekemään juuri sen!                

Parempi asiakkaiden sitoutuminen – 
 
Kuten kaikissa muissakin online-liiketoiminnoissa, myös kiinteistövälitysjärjestöt kohtaavat vakavan haasteen houkutella käyttäjiä verkkoon ja säilyttää huomionsa. Koska 
valtava luettelo kiinteistövälitteisiä sivustoja, useita listausalustoja ja sosiaalisen verkottumisen ryhmiä, käyttäjillä on hyvin vähän aikaa ja kiinnostusta säästää varaa odottaa edustajaa osallistumaan niihin.  
 
Tämä viive lisää nousevia poistumisprosentteja ja saa yritykset menettämään paljon mahdollisia johtajia. Chatbot toisaalta tarjoaa välitöntä vastausta, sillä on oikeat vastaukset ja se voi poimia keskustelun siitä kohdasta, jossa käyttäjä keskeytti, saadakseen hänet mukaan paremmin kuin fyysinen agentti koskaan voisi. Tämä lisääntynyt käyttäjien sitoutuminen heijastaisi myös lisääntynyttä johtaa konversioosuuteen. 
 
Saumaton tapaamisaikataulu –  
 
Chatbots voi integroida CRM: n tiedot saumattomasti tietokantaan ja yksinkertaistaa omaisuuden ja käyttäjien tietojen käyttöä ilman, että tarvitaan ihmisten väliintuloja. Tämä auttaa suunnattomasti mahdollisuutesi suunnitella tapaamisia ja käyntejä sopivana ajankohtana heille annettujen tietojen perusteella ja kiinteistön omistajalle.  
 
Botti voi myös ohjata asiakkaan tukiasiamiehiin tai myyntitiimiin asiakkaan matkapisteen ja tarvittavan avun perusteella. Siksi noin 34% Convince and Convert, 2018 -kyselyn vastaajista sanoo käyttävänsä chatbittejä. Toisin sanoen tutkimuksen mukaan noin 34% vastaajista sanoi käyttävänsä chatbotia ihmisten asiakaspalvelun edustajaan. 
 
Oletko kiinteistötilassa ja haluaisit kiinnittää asiakkaitasi paremmin? Pura kyselysi alla olevaan kommenttiosaan tai käy ServiceFormissa nyt! 

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Add Comment *

Name *

Email *

Website *

Pysy kärryillä uusista ideoista markkinoinnin alalla