Kuinka RE/MAX moninkertaisti liidien generoinnin ja vähensi työmäärää 90 %

Mitä etuja Serviceformin verkkosivutyökaluihin siirtymisessä on? Helppokäyttöisyys, manuaalisen työn vähentyminen, helppo käyttöönotto ja hyvä asiakaspalvelu.

24.4.2025
Remax ja Serviceform

Täydelliset työkalut liidien hankintaan huipputason kiinteistönvälitysyritykselle

RE/MAX on kansainvälinen kiinteistönvälitysketju, joka toimii yli 110 maassa. Suomessa RE/MAXilla on 42 toimipistettä ja 450 välittäjää.

RE/MAX Suomi on käyttänyt chatbotteja ja muita verkkosivun konversiotyökaluja jo useita vuosia. RE/MAX Suomen markkinointijohtaja Matias Suhonen kertoo, että syy Serviceformiin siirtymiseen oli tarve löytää ratkaisu, joka on sekä helppo ottaa käyttöön että helppo käyttää joka päivä.

Tässä kohtaa Serviceform astui kuvaan. Kesällä 2021 kävimme keskusteluja RE/MAXin kanssa konversiotyökaluistamme ja siitä, kuinka voimme auttaa heitä.

RE/MAXin markkinointitiimillä on selkeä visio tavoitteistaan. Brändin tunnettuus ja tavoittavuus ovat tärkeitä mittareita, mutta Matias kertoo, että liidien generointi ja liidikohtaiset kustannukset ovat heidän tärkeimpiä KPI-mittareitaan.

No-code-ratkaisu, joka todella toimii

Tavoitteenamme oli tarjota RE/MAXille työkalu, joka tehostaisi heidän liidien hankintaansa ja olisi samalla helppokäyttöinen. Loimme heidän etusivulleen kontekstipohjaisen chatbotin, joka auttaa kävijöitä oppimaan lisää asuntojen ostamisesta ja myymisestä.

Serviceformin chatbot hyödyntää dynaamisesti myyntikohteen kuvauksia, välittäjän kuvaa ja yhteystietoja, mikä tekee asiakaskokemuksesta henkilökohtaisemman. Asiakkaat jopa kokevat keskustelevansa suoraan välittäjän kanssa, vaikka kyseessä olisi valikoita hyödyntävä chatbot.

Lisäksi rakensimme automaattisen järjestelmän, joka suodattaa liidit postinumeron perusteella ja ohjaa ne oikealle välittäjälle – nopeuttaen ja helpottaen prosessia huomattavasti.

Matias kertoo, että yksi suurimmista eduista Serviceformiin siirtymisessä oli työkalujen helppokäyttöisyys. Jo ensimmäisten kokeilujen jälkeen hän pystyi itsenäisesti ottamaan käyttöön lisää konversiotyökaluja, kuten älykkäitä pop-up-ikkunoita, ilmoituspalkkeja ja dynaamisia lomakkeita, juuri sopivasti kausikampanjoita varten.

Tulokset

Liidien generointi moninkertaistui

RE/MAXin chatbot otettiin käyttöön syyskuussa 2021 ja kahdeksassa kuukaudessa liidien määrä oli moninkertaistunut.

Matias mainitsee kolme tärkeintä syytä, miksi Serviceform on heidän aiempiin työkaluihinsa verrattuna parempi valinta: 

  • helppo käyttöönotto
  • hyvä asiakaspalvelu ja 
  • kaikki työkalut yhdessä paikassa.

“Serviceform yhdistää hyvän tuen, helppokäyttöiset työkalut ja nopean reagointiajan.”

– Matias Suhonen

90 % vähemmän manuaalista työtä

RE/MAX onnistui vähentämään työmääräänsä kymmenkertaisesti, sillä heidän ei enää tarvitse käsitellä liidejä manuaalisesti ja ohjata niitä oikeille välittäjille. Serviceformin järjestelmä hoitaa tämän automaattisesti.

Matias lisää, että työkalujen helppokäyttöisyys oli yksi suurimmista vetovoimatekijöistä. Jo yhden koulutussession jälkeen hän sai pääkäyttäjän oikeudet ja pystyi intuitiivisesti kokeilemaan eri toimintoja itse. Tarvittaessa hän sai nopeasti apua asiakaspalvelutiimiltämme.

Tutustu RE/MAXiin

RE/MAX (Real Estate Maximums) on maailmanlaajuinen kiinteistönvälitysketju, joka toimii yli 110 maassa. Franchising-mallilla toimiva RE/MAX perustettiin tammikuussa 1973 Dave ja Gail Linigerin toimesta.

Suomeen RE/MAX rantautui vuonna 2006, ja nykyään yrityksellä on yli 400 työntekijää ja toimintaa yli 40 paikkakunnalla.

RE/MAX keskittyy pääasiassa asuntojen myyntiin, ostoon ja vuokraukseen. Yritys perustettiin maksimaalisen komission periaatteelle, jossa välittäjät saavat pitää suurimman osan komissiostaan ja maksavat toimistokulut kiinteänä osuutena – toisin kuin perinteisessä mallissa, jossa osa jokaisesta myyntikomissiosta menee välitystoimistolle.

Kokeile konversiotyökalujamme verkkosivustollasi

Lisää verkkosivustosi osoite nähdäksesi sivustollesi kehitetyt työkalut

Varaa demo

“Kuudessa kuukaudessa pystyimme kasvattamaan liidimääräämme yli 100 liidillä joka kuukausi. Käyttöönotto oli todella helppoa, Serviceformin asiakaspalvelu on jouhevaa - saat vastauksen todella nopeasti aina kun tarvitset apua.”

Olli Pohjonen

Huoneistokeskus

Olli Pohjonen Huoneistokeskus henkilökuva