Katso miten Suomen suurimpiin kiinteistönvälittäjiin kuuluva Huoneistokeskus teki lisää myyntiä puoli miljoonaa euroa/kk Serviceformin avulla!

Lisää liidejä ilman koodaustarvetta
Huoneistokeskus on yksi Suomen suurimmista kiinteistönvälitysyrityksistä, ja sillä on yli 30 toimipistettä eri puolilla maata. Vaikka yritys toimii laajasti, se on pitkälti luottanut perinteisiin viestintämenetelmiin asiakaskontakteissa.
Serviceform on aina valmiina kuuntelemaan asiakkaidensa tarpeita ja tämän pohjalta rakennettiin Huoneistokeskukselle sopiva valikoima viestintätyökaluja. Olli kertoi, että yrityksellä oli aiemmin ollut monia teknisiä haasteita asiakasviestinnässä, sillä heillä ei ollut omaa koodausosaamista.
Serviceformin tarjoamien ratkaisujen joukossa yksi tehokkaimmista oli chatbot, joka vastaa asunnon ostoon ja myyntiin liittyviin asiakaskysymyksiin. Lisäksi Serviceform Insights -työkalu tarjosi arvokasta analytiikkaa siitä, miten eri työkalut toimivat yrityksen verkkosivuilla.
Jatkuvasti yli 100 uutta liidiä kuukaudessa
Huoneistokeskus otti Serviceformin verkkosivutyökalut käyttöön lokakuussa 2021 ja vain kuuden kuukauden sisällä he onnistuivat kasvattamaan kuukausittaista liidien määrää yli 100 uudella liidillä.
Olli kertoo tyytyväisenä, että 115 uutta liidiä vastaa noin 500 000 euron lisäystä liikevaihdossa.
Markkinointitavoitteisiin kuului selkeä liikevaihdon kasvu sekä tehokkaampi liidien generointi ja myyntiprosessi. Serviceformin alan johtavilla chatbot- ja konversiotyökaluilla nämä tavoitteet saavutettiin nopeasti!
Mikä tekee Serviceformin chatbotista niin tehokkaan? Serviceformin ratkaisu sisältää automaattisen reititystoiminnon, joka ohjaa liidit suoraan oikealle välittäjälle perustuen asiakkaan kiinnostuksen kohteena olevaan kiinteistöön ja alueeseen. Tämä vähensi merkittävästi myyntitiimin aiemmin manuaalisesti tekemää työtä – eikä heidän tarvinnut kirjoittaa riviäkään koodia eikä muuttaa verkkosivuja!
Lisää myyntiä kohdesivun dynaamisella chatbotilla
Pääsivuston chatbotin lisäksi rakennettiin myös kiinteistökohtaiset, dynaamiset chatbotit, joiden avulla kohteesta kiinnostuneet verkkosivukävijät voivat esittää kysymyksiä ja saada välittömästi vastauksia. Tämä vähentää kaupantekoon liittyvää epävarmuutta. Myös näiden bottien kautta saadut liidit ohjataan suoraan kiinteistöstä vastaavalle välittäjälle.
Loimme myös kiinteistönvälittäjien omat chatbotit, joiden avulla välittäjät voivat kerätä liidejä suoraan omilta esittelysivuiltaan!
“Kaikki mainostavat. Me halusimme käyttää jotain erilaista tiedon jakamiseen asiakkaille. Tarvitsimme vuorovaikutteisemman ja kiinnostavamman tavan viestiä palveluistamme. Monet yritykset toimivat edelleen samalla tavalla kuin 90-luvulla. Kilpailu on todella kovaa. Jos haluat kasvattaa markkinaosuuttasi, sinun on tehtävä asiat eri tavalla.“
– Olli Pohjonen
Rekrytointia Serviceformin avulla
Pääsivuston chatbot sisälsi myös kätevän uusien kiinteistönvälittäjien rekrytointiominaisuuden. Kävijät pystyivät tutustumaan rekrytointimahdollisuuksiin suoraan botin kautta. Hakemuslomake oli suunniteltu siten, että sopivien ehdokkaiden seulonta oli helpompaa.
Tutustu Huoneistokeskukseen
Huoneistokeskus on yksi Suomen suurimmista kiinteistönvälitysyrityksistä, ja sillä on yli 300 alan ammattilaista yli 30 paikkakunnalla. Yritys perustettiin Helsingissä vuonna 1953. Edelläkävijänä Huoneistokeskus oli Suomen ensimmäinen kiinteistönvälitysyritys, joka järjesti omaa koulutusta. Se oli myös ensimmäinen yritys, joka palkkasi naisia kiinteistövälittäjiksi ja järjesti asuntonäyttöjä sunnuntaisin.
Vuonna 2006 Huoneistokeskus yhdistyi kiinteistönvälitysyritys SKV:n kanssa, ja syntyi Realia Group. Vuonna 2022 Realia Group uudelleennimettiin Retta Groupiksi, josta tuli alan suurin kiinteistöhallinta- ja välitysyhtiö Suomessa ja Pohjoismaissa. SKV Kiinteistönvälitys ja Huom! Kiinteistönvälitys Oy yhdistettiin Huoneistokeskukseen.
Huoneistokeskus on erikoistunut asuntojen, tonttien, liiketilojen ja loma-asuntojen myyntiin ja vuokraukseen.